Статистика показує, що переважно це молоді особи з високим рівнем освіти і прибутку, які живуть у містах.
Найчастіше для них благодійність є особливим типом поведінки, що базується на цінностях.
Серед людей з вищою освітою благодійників 69%, з середньою спеціальною — 61%, з середньою — 44%.
Частка благодійників серед найбідніших респондентів — 45%, серед найзаможніших — 78%.
- Близько 60% опитуваних допомагали іншим людям матеріально або нематеріально.
- Середня сума пожертви – від 50 до 100 грн. До того ж, більшість опитуваних робить благодійний внесок раз в місяць.
- Життєву необхідність благодійності в Україні відзначають 61% респондентів, а важливість — усі 90%.
- При цьому тільки 15% опитаних вважають, що у разі виникнення необхідності у значній благодійній допомозі, вони її отримають (з них 5% цілком впевнені в цьому); 26% — вагаються; 59% вважають, що у разі виникнення потреби, не отримають допомогу.
Найсильнішими мотивами здійснення благодійних вчинків були:
1. Спiвчуття до тих, кому потрiбна допомога
2. Усвiдомлення того, що завтра в бiдi можеш опинитись ти сам
3. Задоволення вiд того, що робиш добро
Хто звертається по допомогу в Україні?
Потреба звернення по допомогу протягом останніх трьох років виникала у 14% опитаних, а фактично звернулися по допомогу 8,9% респондентів.
Розрив пояснюється зневірою у можливості отримати допомогу, нестачею інформації про те, куди можна звернутись, та неготовністю просити про підтримку.
Особи, що потребують допомоги, звертаються переважно до близького кола: рідних, сусідів, колег.
Такі відповіді цілком співпадають із позицією, в якій головним благодійником в Україні вважають населення.
Лише кожен п’ятий, хто шукав допомоги, звертався у благодійні організації:
- 82% потребували коштів на лікування,
- 9% — засобів на започаткування/підтримку соціального проекту,
- 6% — допомоги їжею, одягом, речима,
- 3% — просили кошти на навчання.
Як збільшити залучення українців до благодійності?
Щоб стимулювати благодійність та популяризувати діяльність благодійних фондів, опитані пропонували:
- Активно використовувати потенціал волонтерства, а не лише прохання надати матеріальний/фінансовий ресурс.
- Експериментувати з цікавими, емоційно привабливими формами залучення коштів: аукціонами, балами, марафонами, флешмобами.
- А також ініціювати креативні і доступні форми допомоги, які, – крім практичної користі, – формують культуру благодійності і усвідомлення того, що навіть прості речі та невеликі кроки можуть творити якісні суспільні зміни.
Бути благодійником та допомагати просто, просто зробіть це – долучіться або допоможіть Хортиці.